Segítő Hálózatunk szerkezeti felépítése

Középiskoláinkban tevékenykedő diáksegítők jól strukturált csoportokba szerveződnek. Munkavégzésükre az önkéntesség és a saját érdeklődési körüknek, képzettségüknek, jártasságaiknak megfelelő tevékenységek vállalása jellemzőek.

Diáksegítő vezetők

Ők állnak az iskolai Segítő csoport élén. Mindenesetben minimum egy fiú és egy lány, lehetőség szerint 9.-10. osztályosok. A vezetők feladata az iskolai Segítő csoport összefogása, irányítása, a vállalt feladatok elvégzésének ellenőrzése és a külső kapcsolattartás.

Feladatuk a STÁB megbeszélések összehívása a Műhelyek vezetőivel, hetente.

A stábokon beszéljük meg az aktuális teendőket, az elmúlt hét kortárssegítő tapasztalatait, ötleteket gyűjtünk és játszunk. Persze ez is munka, de közben az is fontos, hogy együtt vagyunk, így egyre jobban megismerjük egymást, és csapattá kovácsolódunk.

Feladatuk a TRÉNING NAP szervezése, amely havonta egyszer egy nap, ami csak a miénk! Ilyenkor azokkal a dolgokkal foglalkozunk, ami bennünket érdekel. A csapatot fejlesztését és az általunk vezetett beszélgetések egy-egy témáját "dolgozzuk meg". Ezeken a tréningeken persze magunkról tanulhatunk a legtöbbet.

Szintén a vezetők feladata CSAPATÉPÍTÉS megszervezése is, évente egyszer (leginkább nyári szünetben, amikor több időnk van) hosszabb időt töltünk azzal, hogy fejlesszük közösségünket. Ilyenkor 2-3 napot töltünk mindannyian együtt, csapatépítő játékokat játszunk felnőtt szakember vezetésével.

Ekkor szervezzük meg az UTÁNPÓTLÁS KÉPZÉSÉT is

Az iskolán kívüli fórumokról az információk begyűjtése, pályázati lehetőségek keresése, az iskolai támogató tanárral ill. az iskolán kívüli védnökökkel, szponzorokkal, támogatókkal történő kapcsolattartás szintén a vezetők feladatai.

 

Műhelyek vezetői

A tevékenységtípusok szerint min. 2-4 fő szükséges, szerencsésebb esetben minden iskolában van min. egy fő, aki az aktuális tevékenység szervezésében jártas. Az iskolák közötti szervezést ez esetben 4 fő koordinálja. Műhelytípusok:

Szabadidő műhely:

  • Táborok (gólya-, túra-, kerékpár-, életmód-, vízi-, stb.) szervezése
  • Sporttevékenységek (önvédelmi sportok, jóga) szervezése, lebonyolítása
  • Klub délutánok, (tematikus, szórakoztató, szakmai, film, stb.) szervezése
  • Drámafoglalkozások népszerűsítése, szervezése

Szakmai műhely:

  • Szakmai projekt munkák, közös munkatevékenykedés
  • Diák-korrepetálások (tanulószoba-, dolgozatfelkészítő-, egyéni felzárkóztató stb.) megszervezése, koordinálása

Kommunikációs műhely:

  • Mentálhigiénés csoportok (önismereti-, figyelemfejlesztő-, tanulásmódszertan stb.), segélykérő üzenetek regisztrálása
  • Társiskolákkal kapcsolatok ápolása, portál feltöltése
  • Szociálisan hátrányos helyzetű-, és SNI diáktársaink tehetséggodozása

 

A kortárssegítők, mentorok

Az ő elsődleges feladatuk a támogatást igénylő, vagy rászoruló gyerekek kiszűrése és velük való foglalkozás. Az ismerkedésre a leginkább a gólyatáborok, az iskolai és iskolán kívüli rendezvényeink, programjaink alkalmasak. A segítők fontos feladata az ismerkedési játékok levezetésében való közreműködés, a vetélkedők és versenyek szervezése és lebonyolítása, valamint a szabadidős tevékenységek koordinálása. Az elmúlt évek tapasztalatai egyaránt bebizonyították, hogy a diáksegítők munkája a táborozókban fontos benyomásokat hagynak, és mintaértékűnek értékelik szerepüket. Az idei tanévben már nagyszámú jelentkezőből tudtunk válogatni a kortárssegítő képzésre, miután a gólyatáborok diákvezetői sok gyerekben keltették fel az igényt, arra, hogy hasonló pozícióban szívesen látná magát is.

A támogatások megvalósulási formája a Mediátor Klub, teaházas rendezvényünk minden hónapban egy alkalommal várja az érdeklődő diákokat. A Klub házigazdája havonta változik, minden házigazda saját elképzelései szerint vezeti a délutánt.

Legfrissebb hírek

Események

Eseménynaptár

október 2018
H K Sze Cs P Szo V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31